REKRUTACJA
REKRUTACJA
Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie informuje, że trwa nabór do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr 7 Specjalnej im. Jana Pawła II oraz do klasy pierwszej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy im. Jana Pawła II w Augustowie
1.Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr 7 Specjalnej przyjmowani są kandydaci na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów oraz decyzji Starosty Powiatu Augustowskiego.
2.O przyjęcie do trzyletniej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, może ubiegać się kandydat, który ukończył szkołę podstawową, a także opanował przewidziane programowo wiadomości i umiejętności. Do wybranej szkoły przyjmujemy uczniów z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Podstawowe dokumenty niezbędne do przyjęcia ucznia do szkoły:
-orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego,
-wniosek rodzica/opiekuna prawnego o przyjęcie do szkoły,
-skierowanie do kształcenia w szkole specjalnej wydane przez Starostę Powiatu Augustowskiego,
-świadectwo ukończenia szkoły podstawowej specjalnej.
W ramach obu szkół funkcjonują:
-klasy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi
-zespoły rewalidacyjno – wychowawcze dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
-realizowane jest nauczanie indywidualne.
Celem działalności szkoły jest realizacja zadań z zakresu wszechstronnego rozwoju uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, uczniów z autyzmem i uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi na miarę indywidualnych możliwości, przygotowanie ich do codziennego życia, aby mogli w pełni uczestniczyć w życiu w integracji ze społeczeństwem. Szkoła prowadzi kształcenie teoretyczne i praktyczne w zakresie przysposobienia do pracy.
Szkoła oferuje:
-mało liczne klasy
-zajęcia rewalidacyjne ze specjalistami: logopedą, psychologiem, rehabilitantem, terapeutą SI
-nowoczesne metody pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów jak: komunikacja alternatywna PCS, Ruchu Rozwijającego W.Sheroborne, Dobrego Startu M.Bogdanowicz, Programy Aktywności M.K. Knillów, F.Affolter, Pedagogika zabawy, muzykoterapia, arteterapia itp.
-pracownie specjalistyczne: logopedyczna, integracji sensorycznej, komputerowa, terapii ruchowej, Sala Doświadczania Świata
-pracownie przysposobienia do pracy: życia codziennego, mozaiki i witrażu, szycia, rękodzieła, zajęć praktyczno-technicznych, wokalno-artystyczna, sznurka i makramy, komputerowa, sensoryczno-terapeutyczna
-realizację autorskich programów dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów.
Walory naszej szkoły:
-wykwalifikowana kadra pedagogiczna
-bogata baza dydaktyczna
-troska o bezpieczeństwo uczniów oraz profilaktykę prozdrowotną, realizacja zdrowotnych programów ogólnopolskich
-organizacja Przeglądu Piosenki ,,Wśród Nas” i Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami, konferencji, ogólnopolskich i regionalnych zawodów sportowych, wycieczek, „Na Niebiesko dla Autyzmu”, MATP Dnia Aktywności Motorycznej, Światowego Dnia Zespołu Downa, Mikołajkowego Mitingu Pływackiego
-promowanie twórczości i osiągnięć uczniów w konkurach, kiermaszach itp.
-realizacja zajęć wychowania wodnego na pływalni miejskiej
-opieka pielęgniarska
-działalność klubu sportowego Olimpiad Specjalnych ,,Kormorany” odnoszącej sukcesy międzynarodowe w Shanghaju, Atenach
-współpraca z wolontariatem, ośrodkami kultury i lokalnymi instytucjami
-udzielanie konsultacji, organizacja warsztatów dla rodziców, działalność grupy wsparcia dla rodziców
-opieka świetlicowa
-wsparcie i opieka pomocy nauczyciela
-prowadzenie akcji charytatywnych.