• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Zespół Szkół Specjalnych w Augustowie

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Email Drukuj PDF

 

W Europie żyje ponad 7 milionów osób z autyzmem, co oznacza że 1 osoba na 150 dotknięta jest tym zaburzeniem.

W Polsce mówi się o 1 przypadku na 100.

W tym roku po raz szósty włączyliśmy  się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Odbył się uroczysty niebieski marsz – trasa wiodła od Kościoła Matki Bożej Częstochowskiej do budynku szkoły przy Al. Kardynała Wyszyńskiego 3B. W akcji udział wzięli uczniowie, rodzice uczniów z autyzmem, nauczyciele, pracownicy szkoły. Do marszu dołączyli się uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Społecznych, za co im serdecznie dziękujemy. Wszyscy mieli niebieskie akcenty – baner z nazwą akcji, chustki, balony, flagi, ubranie, aby podkreślić solidarność z osobami z autyzmem. Przechodniom i uczestnikom akcji rozdawaliśmy ulotki informacyjne dotyczące edukacji naszych „niebieskich” podopiecznych. Po dotarciu do szkoły oglądnęliśmy prezentację multimedialną zawierającą podpowiedzi, jak pomóc osobie z autyzmem, gdy jest się jej kolegą, rodzicem lub nauczycielem. Prezentacja pozwoliła nam powspominać poprzednie niebieskie akcje. Na zakończenie wszyscy wspólnie wykleili niebieskimi serduszkami duże A – symboliczną lampę, będącą znakiem Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.

p. Agnieszka Dobrowolska, p. Halina Szulewska  i  p. Agnieszka Joanna Turowska

-wychowawczynie klas dla uczniów z autyzmem

SZKOLNE REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Email Drukuj PDF

W dniach 3-5.04.2017 uczestniczyliśmy w rekolekcjach wielkopostnych w parafii pw. Matki Boskiej Częstochowskiej, przygotowujących nas do godnego przeżycia Świąt Zmartwychwstania Chrystusa.

Każdy dzień rozpoczynaliśmy uczestnictwem we mszy świętej, którą prowadził rekolekcjonista ks. dr Paweł Tarasiewicz. W sposób bardzo przystępny i obrazowy pokazał jak być dobrym chrześcijaninem. Pierwszego dnia wracając z kościoła uczestniczyliśmy w „Niebieskim Marszu”. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną „Tradycje i zwyczaje wielkanocne” i sprawdziliśmy naszą wiedzę poprzez quiz. Drugiego dnia wzięliśmy udział w konkursie recytatorskim. Uczciliśmy pamięć naszego Patrona Szkoły Jana Pawła II. Ostatniego dnia udaliśmy się do Zespołu Szkół Samorządowych nr 2 na spotkanie z Siostrą Misjonarką, która przyjechała z Afryki. Opowiedziała nam o pracy misjonarzy oraz o trudnych warunkach w jakich żyją dzieci w Rwandzie.

p. Agnieszka Sobota

Wiosna … ze sportowym akcentem!!!

Email Drukuj PDF

Wiosenną porę roku w szkole podstawowej rozpoczęliśmy od zajęć ruchowych w augustowskiej kręgielni „Garaż”. Wybraliśmy się tam również, aby potrenować znaną nam już dyscyplinę sportową przed zawodami w Suwałkach. Aktywny trening na kilku torach mógł być realizowany dzięki wsparciu szkolnego Stowarzyszenia „Wśród Nas”.

Delegacja klas najmłodszych i starszaków z podstawówki dnia 23.03.2017r. reprezentowała naszą szkołę w „IV Turnieju Bowlingowym  Dzieci Niepełnosprawnych”  w Suwałkach. Już po raz kolejny mieliśmy możliwość udziału w integracyjnej rywalizacji sportowej o zasięgu lokalnym. Spisaliśmy się na medal. Młodsi uczniowie podszkolili swoje umiejętności – starsi koledzy zdobyli zaszczytne II miejsce!!!

Tradycyjnie, towarzyszyły nam wspaniałe humory, zawarliśmy nowe znajomości, doświadczyliśmy wielu cudownych wrażeń!!! Niektórzy szczęśliwi i zmęczeni – poszukiwali wsparcia u ratowników medycznych!

Do zobaczenia za rok!!!

Opiekunowie:

p. B. Augustynowicz, p. Z. Zadrożny, p. B. Gudanowska

BEZPIECZNA DROGA WIOSNĄ

Email Drukuj PDF

Nadeszła wiosna. Nasi uczniowie wyruszają na wycieczki pisze lub rowerowe, dlatego też zostały przeprowadzone zajęcia otwarte dotyczące tego zagadnienia. Celem spotkania było poszerzenie wiadomości z zakresu przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym, jako pieszy, rowerzysta i pasażer.

Na początku uczniowie wysłuchali pogadanki na temat przygotowania się do bezpiecznej aktywności w ruchu drogowym wiosną. Wspólnie z uczniami zostały przypomniane zagrożenia wynikające z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa  i omówione znaki drogowe dotyczące pieszych i rowerzystów. Następnie uczniowie podzieleni na grupy wypełnili karty pracy ,,Kolejność czynności przy przechodzeniu przez jezdnię” i "Znaki drogowe”.

Obejrzenie i omówienie prezentacji multimedialnej pt. ,,Rowerzysta w ruchu drogowym” było kolejnym punktem zajęć. W ramach ćwiczeń praktycznych uczniowie uczyli się, jak przygotować rower do bezpiecznej jazdy. Z kolei film "Bezpieczny rowerzysta" pomógł im zrozumieć, że ich bezpieczeństwo w głównej mierze zależy od nich samych.

Dalej, nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu plastycznego nt. "Moje bezpieczeństwo zależy ode mnie".

Laureatami konkursu zostali:

Szkoła Podstawowa nr 7:

I miejsce – Damian Mościński,

II miejsce – Mateusz Stepka,

III miejsce – Rafał Harmuszkiewicz.

Gimnazjum nr 5:

I miejsce – Sandra Przyłucka,

II miejsce – Sebastian Malinowski,

III miejsce – Kacper Wojtulewicz,

Szkoła Przysposabiająca do Pracy:

I miejsce – Aleksandra Tyszka,

II miejsce – Sylwia Palczewska,

III miejsce – Natalia Buławko.

Należy dodać, że gośćmi spotkania byli uczniowie szkoły podstawowej, którzy wykazali duże zainteresowanie i aktywnie włączyli się w zajęcia wypełniając karty pracy.

Na zakończenie lekcji w ramach sprawdzenia i utrwalenia zdobytych wiadomości został przeprowadzony konkurs wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Zwycięzcy konkursu otrzymali słodkie upominki.

p. Elżbieta Barwicka

p. Elżbieta Chilicka

W naszej szkole jest … SUPER !!!

Email Drukuj PDF

Do organizacji zajęć pt. „Czy w szkole czuję się bezpiecznie?” zostałam zmotywowana prowadzoną w naszej szkole przez Kuratorium Oświaty ewaluacją zewnętrzną. Było to dość trudne zadanie. Przygotowałam prezentację multimedialną do której załączyłam wiele zdjęć (zadań) z codziennego życia w naszej szkole, np. zajęcia z bezpieczeństwa, wycieczek szkolnych, spotkań z wolontariuszami, zajęć ruchowych, plastycznych, zajęć na pływalni, itp. Nie pominęłam również codziennych zmagań i wyzwań z nauki czynności samoobsługowych, czytania, pisania i liczenia…

Zgodnie z zasadami demokracji – wszyscy uczniowie mieli możliwość samodzielnego wyboru emocji towarzyszących im podczas określonych zadań za pomocą „lizaka uczuć”.

Pełen sukces – dzieciaki wyraziły:

bardzo dobry nastrój w szkole oraz to, że czują się bezpiecznie !!!

A podczas podsumowania – miały problem z wyborem najfajniejszych aktywności!!!

Wychowawczyni klasy

B. Augustynowicz

Strona 10 z 91