pracownia szycia ręcznego

Zajęcia w pracowni szycia ręcznego stymulują rozwój manualny uczniów i są dostosowane do stopnia ich sprawności.

Uczniowie zapoznawani są z wybranymi czynnościami pracy, takimi jak np. odrysowywanie szablonów, krojenie, szycie ręczne różnymi ściegami, przyszywanie guzików, cerowanie itp. Bardziej sprawni uczniowie uczą się obsługi maszyny do szycia i wykorzystywania jej do wykonywania prostych czynności i wytworów krawieckich. 

Zajęcia w pracowni  umożliwiają uczniom dokonanie samooceny własnych umiejętności i możliwości oraz wybór zgodnej z nimi strategii poszukiwania pracy. Zdobyte umiejętności są im przydatne w codziennym życiu.

                                                                                                  Ewa Poważa

                  Uczniowie na zajęciach szycia ręcznego zapoznają się ze sposobem wykonania różnych ściegów podstawowych i ozdobnych, uczą się wycinać wykroje, łączyć dwie warstwy tkaniny ze sobą, aa także prasować.  Niektórzy zgłębiają tajniki powstania ściegu krzyżykowego wzory serwetki oraz uczą się cerować odzież i przyszywać guziki. Powstały pięknie wyszyte woreczki na nici i przybory, igielniki na szpilki i igły oraz skarpety na prezenty mikołajkowe.

Oprócz umiejętności manualnych wypracowujemy cechy charakteru, jakimi powinien szczycić się dobry pracownik: cierpliwość, dokładność wykonania i doprowadzenie swojej pracy do końca, by można było zobaczyć efekt pracy.

Mamy w planie odwiedzać zakłady krawieckie i inne miejsca pracy: sklepy odzieżowe i pasmanteryjne, w celu kreowania dobrego wizerunku pracownika w ramach realizacji programu „Czy warto pracować”? Młodzież będzie mogła wzbogacić swoją wiedzę na temat specjalistycznych maszyn i urządzeń wykorzystywanych przy produkcji różnego asortymentu odzieży i  stosowania różnorodnych dodatków wykorzystywanych w krawiectwie.

                                                                                                                                         Alicja Sokołowska